19-nov-2018 | Belgium

CHG-MERIDIAN ZET ZICH IN VOOR HET GOEDE DOEL

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is stevig verankerd in de bedrijfsfilosofie van CHG-MERIDIAN. Als het aankomt op het ondersteunen van community-based-projecten, willen we onze medewerkers aanmoedigen om hun eigen ideeën bij te dragen en zich persoonlijk te engageren.

De medewerkers van CHG-MERIDIAN zetten zich met evenveel energie in voor goede doelen als voor hun werk. Via het interne CARE-initiatief van het bedrijf worden ideeën voor community-based-projecten verzameld en wordt het personeel betrokken om te beslissen welke projecten worden ondersteund. Dit jaar gaat het Belgische kantoor van CHG-MERIDIAN een sportieve uitdaging aan om een goed doel te ondersteunen dat zich inzet voor een beter milieu.

Waste free oceans

Iedere medewerker van het Belgische kantoor heeft zich persoonlijk geëngageerd om een bepaald aantal rondjes te lopen of te stappen op het vooraf bepaalde circuit en heeft daarvoor sponsors gezocht. Dit jaar hebben de collega's beslist dat al het ingezamelde geld naar een goed doel gaat dat zich richt op het opruimen van oceanen, Waste Free Oceans (WFO). De missie van Waste Free Oceans is het verzamelen en recyclen van plastic uit de oceanen. WFO wil de juiste partners samen brengen om waarde te creëren. De organisatie werkt samen met lokale vissers om oceaanplastic te verzamelen. Dan zoeken ze recyclingpartners om het afval te scheiden en schoon te maken, waarna ze samen met hun partners nieuwe producten maken met het plastic. Dit proces van recycling en hergebruik is bekend bij CHG-MERIDIAN, want ons bedrijf doet hetzelfde met de activa die terugkeren naar ons technologie- en servicecentrum. Daarom wilden we deze goede zaak een steuntje in de rug geven.

De volgende stap voor het Belgische team is om zoveel mogelijk geld in te zamelen en Waste Free Ocean te helpen om het verschil te maken.

Een sportieve uitdaging

Het evenement vond plaats op 20 december in het hartje van Brussel, vlakbij het Atomium. Music for Life organiseert een loopwedstrijd, de Warmathon, waar mensen in een veilige omgeving kunnen meedoen en sponsors kunnen vinden om een goed doel van hun keuze te steunen. De partners van Music for Life zijn het Rode Kruis en Studio Brussel. Ze hebben de voorbije 12 jaar veel goede doelen op de kaart gezet. In heel België worden verschillende loopwedstrijden georganiseerd om mensen uit te dagen, waarbij ze hun vrienden en familie vragen om te sponsoren. Alle goede doelen moeten eerst worden goedgekeurd en kunnen dan een aanvraag indienen om geld in te zamelen en het project onder de aandacht te brengen.

• CHG-MERIDIAN CARE project Belgium

• CHG-MERIDIAN CARE project Belgium PDF

Uw persoonlijk contact

Aarzel niet ons te contacteren!

De Groep CHG-MERIDIAN

De Groep CHG-MERIDIAN is een van 's werelds grootste non-captive leveranciers van technologiemanagementdiensten aan de IT, industrie en gezondheidssector. De Groep CHG-MERIDIAN heeft ongeveer 1.000 medewerkers en levert haar klanten uitgebreide ondersteuning voor hun technologische infrastructuur - van advies, financiële en operationele diensten tot remarketingdiensten voor gebruikte apparatuur via haar twee technologie- en servicecentra in Duitsland en Noorwegen.

De Groep CHG-MERIDIAN biedt een efficiënt technologiebeheer voor grote en middelgrote ondernemingen en klanten uit de publieke sector. De Groep bedient nu meer dan 10.000 klanten over de hele wereld en beheert technologie-investeringen met een totale waarde van meer dan 4,75 miljard euro. Het online-gebaseerde Technology and Service Management System (TESMA®) biedt maximale transparantie in technologiemanagement aan meer dan 15.000 gebruikers. De Groep CHG-MERIDIAN heeft kantoren in 25 landen over de hele wereld. Het hoofdkantoor is gevestigd in Weingarten, Duitsland.