1-mrt-2021 | Grimbergen

TESMA® Portal: Self-service voor de digitale werkplek

Efficiënter IT-beheer voor mobiel werken

• CHG-MERIDIAN voegt een self-serviceportaal toe aan TESMA® voor de medewerkers van haar klanten
• Sterke automatisering maakt het leven makkelijker voor IT en aankoop
• Grotere medewerkerstevredenheid dankzij snelle en vlotte processen

Volgens een onderzoek van de Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media werkt ongeveer de helft van de medewerkers niet op kantoor. Mobiel werken is dus hot. Hieruit blijkt wederom hoe belangrijk het is voor bedrijven om hun medewerkers uit te rusten met de modernste IT-apparatuur. Dit omvat meer dan het beschikbaar stellen van mobiele apparaten. Er is ook nood aan een geschikte platformstrategie waarmee processen digitaal en onafhankelijk van de locatie kunnen worden beheerd. CHG-MERIDIAN lanceert nu TESMA® Portal, een selfserviceportaal dat speciaal is ontworpen voor lifecycle management op de digitale werkplek.

Gepersonaliseerde en gebruiksvriendelijke apparaatselectie voor medewerkers

Medewerkers kunnen nu zelf de apparaten van hun mobiele werkplek beheren op TESMA® Portal. Ze kunnen apparaten uit een vooraf bepaalde lijst toevoegen aan hun winkelkar, net zoals bij een onlinewinkel. Upgrades naar een performanter model kunnen eenvoudig worden uitgevoerd tegen een persoonlijke toeslag. Het apparaat wordt dan, volledig geconfigureerd en klaar voor gebruik, zo snel mogelijk en rechtstreeks naar de medewerker gestuurd. Als een apparaat verloren gaat of defect raakt, is het snel en probleemloos te vervangen.

Het leven wordt een stuk gemakkelijker dankzij een volledig automatisch proces

"Alle processen met betrekking tot de digitale werkplek, van aankoop en uitrol tot gebruik en terugname, zijn nu volledig geautomatiseerd, zowel voor medewerkers als voor managers", zegt Oliver Schorer, CIO en lid van de Raad van Bestuur van CHG-MERIDIAN. Dankzij dit geoptimaliseerde aankoopproces wordt de werkdruk op de IT-, aankoop- en HR-afdelingen permanent verlicht. "Medewerkers kunnen nog steeds hun favoriete apparaten kiezen, voor zowel werk als persoonlijk gebruik. De bedrijfsbudgetten en -kosten blijven constant en voorspelbaar", voegt Schorer toe.

Door de integratie van technische en commerciële gegevens in één systeem is alle relevante informatie in één oogopslag beschikbaar. De IT-afdeling heeft toegang tot alle informatie over de apparatuur, zoals het aantal apparaten in omloop en hun specificaties. De financiële afdeling kan met één druk op de knop rapporten over de kosten en de resterende leasetermijnen opvragen. Medewerkers kunnen op elk moment de voortgang van hun bestelling volgen, kijken hoe snel een vervangend apparaat beschikbaar zal zijn in geval van defect en nagaan wanneer ze een nieuw apparaat kunnen bestellen. CHG-MERIDIAN biedt klanten een volledig geautomatiseerd aankoopplatform dat de totale productlevenscyclus bestrijkt. Een essentieel instrument voor de digitale transformatie van de werkplek.

Contact opnemen

Aarzel niet om ons te contacteren voor meer informatie.

Matthias Steybe

Head of Communications and Marketing