David heeft alles onder controle: de IT-manager weet dat zijn collega's in Antwerpen drie nieuwe PC's nodig hebben. De printer die Tom van de marketingafdeling heeft besteld, is al onderweg naar zijn thuisadres. De serviceprovider werkt al op de serviceaanvraag van de heer Wieland. En de verkopers weten dat ze hun apparaten volgende week moeten teruggeven. Professionele gegevensverwijdering is al in gang gezet.
David hoefde niet veel tijd te besteden aan het organiseren van deze processen, want met één enkele software is hij verbonden met zijn collega’s, fabrikanten en service providers. Eenmaal ingesteld lopen de beheerprocessen automatisch, zowel in tesma als in een eigen systeem. Dat biedt de ideale basis voor de op maat gemaakte business-concepten van CHG-MERIDIAN en ontlast de IT-afdeling van David aanzienlijk.
Tom in marketing vindt het fijn om zelf de nieuwe apparaten voor zijn werkplek te kiezen via een selfservice portal. Hij heeft de keuze uit een aantal laptopmodellen en kan tegen betaling van een toeslag upgraden naar een krachtigere smartphone. Dit betekent minder werk voor IT-manager David omdat er geen behoefteanalyse nodig is.
Marie in procurement profiteert ook van de voordelen. Zij is via digitale workflows verbonden met een reeks partners en leveranciers. Ze kan bijvoorbeeld de apparatuur voor Kai, een nieuw lid van het verkoopteam, als bundel kopen. De laptop, smartphone, accessoires en aanverwante diensten worden met één klik op de knop in één winkelwagen geplaatst. En de lease- en bestelbonnen worden automatisch verstuurd naar de relevante leveranciers en dienstverleners.
Digitale integratie van een onbeperkt aantal leveranciers
Selfservice of bulkbestellingen
Alle gegevens in één systeem
Laura van de financiële afdeling maakt het budget voor het volgende kwartaal op. Zodra ze is ingelogd, ziet ze in één oogopslag de geplande uitgaven voor de komende drie maanden. Voor één functie heeft ze meer informatie nodig, en drie klikken later geeft een rapport haar een overzicht van de kosten die de vestiging in Bordeaux in mei heeft gemaakt. Daarna volgt een snelle controle van de digitaal opgeslagen leaseplanningen.
Laura kan ook veel sneller facturen goedkeuren. Daarvoor downloadt ze met een simpele klik de relevante gegevens die ze nodig heeft in haar systeem - rechtstreeks van tesma via een EDI-interface. Het verrekenen van verschuldigde bedragen is nu veel eenvoudiger.
Van budgetplanning tot het goedkeuren van facturen, tesma geeft Laura alle informatie die ze nodig heeft over betalingsstromen voor alle apparaten. Het biedt haar betrouwbare, kwalitatieve gegevens om beslissingen op te baseren.
Digitale workflows zorgen voor gemakkelijkere budgettering, verbruiks- en capaciteitsplanning
Kosten beheren en toewijzen op basis van waar ze worden gemaakt, ook internationaal
Betalingen in één oogopslag - EDI-gegevens digitaal beschikbaar
CEO Angela vertrouwt graag op haar nieuwe tesma-software. Het biedt een overzicht van kerncijfers, automatiseert efficiënt assetbeheer en aankoop en zorgt ervoor dat telewerken naadloos verloopt. In tesma kan ze assetgegevens uit verschillende systemen intelligent combineren en analyseren, wat enorm helpt bij de besluitvorming. Haar bedrijf heeft een flinke stap gezet naar duurzame digitale transformatie.
Ze kent ook de CO2-voetafdruk van haar apparatenpark, want ze heeft snel en eenvoudig toegang tot een rapport met een overzicht van de CO2-compensatie voor elk apparaat. Een dergelijk overzicht kan ook voor veel andere collega's interessant zijn. En in combinatie met de mogelijkheid voor medewerkers om hun apparaten zelf te kiezen, geeft deze informatie een boost aan de employer branding.
Automatisering van assetbeheer en aankoop, ook op internationaal niveau
Boost uw employer branding
Gebruik gegevens van tesma in uw eigen systemen