SEARCH
REGION: BELGIUM
NL
FR
EN
IT procurement 2.0

BOOST DE MOTIVATIE VAN MEDEWERKERS

Met een jaar in de pandemie is het duidelijk dat de productiviteit op de digitale werkplek grotendeels afhangt van de tevredenheid van de medewerker. Maar hoe motiveert u uw belangrijkste resource wanneer u kosten moet besparen en uw IT-afdeling voor ongekende uitdagingen staat?

Wanneer medewerkers vaak van werkplek veranderen en zeer flexibel moeten zijn, wordt tevredenheid over hun apparatuur steeds belangrijker. Dit geldt voor alles van laptops en smartphones tot uitrusting zoals koptelefoons. Alles wat het werk sneller, handiger en gemakkelijker maakt, komt zowel de persoonlijke motivatie als de output voor het bedrijf ten goede. Werken zou veel gemakkelijker zijn als de gebruiker zelf een apparaat zou kiezen dat aan zijn eisen en voorkeuren voldoet. Maar zou dat de meeste budgetten niet te boven gaan, om nog maar te zwijgen van de extra belasting van aankoop en apparaatbeheer voor de IT-afdeling? Helemaal niet. De oplossing is TESMA® Portal.

TESMA® PORTAL AUTOMATISEERT AANKOOP

Met TESMA® Portal kunnen medewerkers genieten van een een selfservice-ervaring die vrijwel vergelijkbaar is met een online winkel, compleet met een selectie van apparaten die op hun individuele behoeften en werkplekvereisten zijn afgestemd. Bestellen gaat snel en eenvoudig via TESMA® Portal, dus de dagen van tijdrovend formulieren invullen, goedkeuren en scannen zijn voorbij. Goedkeuringsprocessen zijn geautomatiseerd en gebruikers kunnen zelf kiezen of ze het apparaat op hun werkplek of bij hen thuis willen laten bezorgen. En als u het uw medewerkers gemakkelijk en veilig wilt maken om het apparaat ook buiten het werk te gebruiken, dan kan dat ook met TESMA® Portal.

Een bijzonder pluspunt van deze vorm van individuele aankoop is dat medewerkers tegen een persoonlijke meerprijs kunnen upgraden naar een toestel met hogere specificaties naar keuze. Dus als ze het allernieuwste model smartphone willen, meer geheugen in hun laptop, een processor met meer vermogen, of een grotere keuze aan - of meer geschikte - randapparaten, dan bestellen ze gewoon wat ze willen. Het verschil in kosten kan eenvoudig en automatisch worden verrekend met de volgende salarisbetaling, zodat er geen aparte bankoverschrijving of andere vorm van betaling nodig is.

Woman in a stripped shirt looking at a laptop
TESMA® PORTAL: EENVOUDIG MOBIEL WERKEN

   

MEER WETEN 
" In een periode waarin besparingen en medewerkerstevredenheid van groot belang zijn voor bedrijven, is onze TESMA® Portal een opportuniteit om een mooie self-service ervaring te bieden aan de medewerkers en tegelijkertijd kosten te besparen."
Geoffrey Umba, Country Service Manager at CHG-MERIDIAN in Belgium
Geoffrey Umba - CHG-MERIDIAN

EENVOUDIG BEHEER VAN SUPPORT, ONDERHOUD EN VERVANGING VAN APPARATEN

In een omgeving waar niet alles even vlot verloopt, biedt TESMA® Portal processen die het werk sneller, naadlozer en eenvoudiger maken. Nog een factor die de efficiëntie en de werkvreugde verhoogt:  TESMA®Portal zorgt niet alleen voor een kostenneutrale aankoop voor het bedrijf, maar regelt ook automatisch support, onderhoud, alle noodzakelijke updates of reparaties, en de vervanging van apparaten, inclusief het veilig wissen van gegevens.

Medewerkers hoeven niet langer omslachtige aanvragen in te dienen via de IT-afdeling, formulieren in te vullen en te wachten op verwerking en goedkeuring. In plaats daarvan biedt TESMA® Portal een vertrouwd gevoel van klant zijn. Niemand hoeft zijn werk langer te onderbreken dan strikt noodzakelijk is, en de opwinding over de nieuwe apparaten begint al met het zelf kunnen kiezen ervan. De hele interactie met de Portal laat een positieve indruk na, zelfs daar waar de werkomgeving soms behoorlijk uitdagend kan zijn. Werken op afstand of vanuit thuis is het nieuwe normaal geworden, en alle extra ontzorging en gemak zijn dan mooi meegenomen.

AANKOOP UIT HANDEN GEVEN EN KOSTEN BESPAREN

Aankoop via TESMA® Portal is niet alleen een grote motiverende factor voor medewerkers, het heeft ook naar buiten toe een waardevol effect doordat het bedrijf zich zo kan profileren als een werkgever die de perfecte omgeving biedt voor hoogopgeleid personeel. En in tegenstelling tot veel andere investeringen op dit gebied, is het uit handen geven van de aankoop en het beheer van apparaten via TESMA® Portal volledig kostenneutraal voor het bedrijf. De IT-afdeling kan zelfs besparingen realiseren.

IT-aankopen vragen om eenvoudige en efficiënte oplossingen, zodat de expertise van een goede IT-afdeling kan worden ingezet op verdere digitalisering en innovatieve oplossingen. Door het goedkeuren van apparaten en andere routinematige administratieve taken uit handen te nemen, kunnen deze experts worden vrijgemaakt voor productiever werk. Dit is precies wat TESMA® Portal doet, met als bijkomend voordeel dat dure downtime tot een minimum beperkt blijft. Het biedt ook de financiële afdeling eenvoudig toegang tot alle relevante gegevens en cijfers, terwijl beheerders beschikken over volledige transparantie met betrekking tot locatie, gebruiksvoorwaarden en alle andere aspecten van apparaatbeheer. TESMA® Portal is een innovatieve oplossing die bedrijven kan helpen bij het creëren van een duurzame, langdurige structuur die werken op afstand in het hele bedrijf mogelijk maakt.
 

 

 

ONTDEK MEER

Meer interessante informatie
The view from CIOs

Remote working is the new normal

Many IT departments were caught out in mid-March, when entire workforces suddenly needed to start working from home. Since then, it has become clear that this is not a temporary switch, but the start of a longer journey – including in terms of technology.

Read on 
IT Leasing oder Miete

Rental or leasing – which is the better option?

Rental models based on the as-a-service concept are now commonly found in many sectors. But is renting IT equipment better than leasing it, or is it the other way around? That decision will likely be swayed not by the procurement concepts but by each company’s specific requirements. And the options offered by the provider.

Read on